Thursday, October 23, 2008

Kisah "Benda" Ghaib

Hai kekawan...

Bertemu lagi kita di blog aku yang x seberapa nih.. ok. Kali ni aku nak cerita tentang sesuatu yang mistik (aku tak tau lah sama ada korang tau ataupun tak definisi nya). Ok... Macam ni ceritanya.. Pada suatu hari, ketika parents ku pergi berjumpa dengan seorang bomoh(dukun) yang juga merupakan anak sedara Bapak aku untuk mengadukan tetang beberapa penyakit misteri yang di hidapi olehnya, Dukun itu cakap ada penunggu A.K.A setan! yang melindungi mereka berdua sejak dulu lagi..

Mula-mula aku malas nak percaya sebab aku bab-bab mengarut ni memang susah nak percaya. Apa yang aku pelik ngan dukun sorang ni ialah dia menetapkan syarat-syarat yang mengarut supaya di tunaikan oleh pesakitnya. Aku bagi contoh; dukun tu nak mak kau tido kat Alor Gajah di bawah kelambu emas dan tak boleh balik rumah walaupun sehari. Kononnya, ketika mak kau tidor dia akan merawat dalam mimpi. Tetapi korang nak tau tak berapa lama mak kau kena lepak sana?? 3 bulan beb!!!!!.. Lu fikirlah sendiri.. Mengarut tak??

Bagi yang dah berumah tangga, perkara ni memang menjadi satu beban sebab dalam perkara ni korang boleh fikir siapa yang nak handle dan take over tentang rumah kalau seorang ibu takder kat rumah? Siapa yang nak pergi beli barang-barang dapur? Siapa yang nak masak? Siapa yang bersihkan rumah? Kalau nak harapkan maid, tunggu di suruh baru nak bergerak.

Last-last, aku pun cakap ngan mak aku supaya try semiggu dulu. Dia pun bersetuju. Tapi dalam hati aku memang meyumpah seranah dukun tu sebab syarat dia macam sial!! (maaf atas kekasaran bahasa aku).

Ok. Itu jer yang aku nak cerita pada entry kali ni. Wasalam.

3 comments:

Anonymous said...

ko nak dgr kisah benda "ajaib" dlm seluar aku x?
hehe!

faqhrule said...

bro, ni just cadangan je,
better bawak g jumpa pengamal perubatan tradisional yg guna cara islam la..mcm kelambu emas,rawat dalam mimpi tu mcm xbrapa kena dgn syariat..ni apa yg gua blajar la bro..kalu guna mcam kemenyan ke keris ke tu dah macam lain je..

Ass Hard said...

Q ga prcya