Thursday, October 9, 2008

Kisah Cina Boncit

Hai,

Pada kali ni aku nak cerita pasal sorang member aku yang hensem. Ada satu hari tuh, aku tak ingat tarikhnya, ada sorang member aku dia nak pergi interbiu di salah satu bank yang terkemuka di Malaysia. Aku pun dah lupa apa nama bank tuh.. Mungkin di sebabkan umur aku yang semakin meningkat ni kan.

Ok, ni baru nak mula cerita ni. Pada suatu hari, aku balik ke kampung untuk jumpa atuk kesayangan aku. Di hari berikutnya, aku pun bercadang unutk pulang ke rumah, dengan secara tiba-tiba aku mendapat mesej dari seorang member aku; "Dol, ko kat ner?". Lepas tu aku pun jawablah,"aku kat kluang ni. ada apa?". Lalu jejaka tu pun membalas, "weh, esok gua ada interbiu kat K.L doh". Lepas tu aku pun ajak lah dia balik K.L sesama dengan aku tapi dengan syarat dia kena pergi kluang dulu lepas tu baru gerak sesama pergi K.L. Dengan secara lincahnya, aku pun bergerak untuk menunggu jejaka tampan ni kat Terminal Menunggu Bas Kluang. Tak lama lepas tu, dia pun sampai. Aku bersalaman dengan jejaka tu. Dia pun tersenyum lebar.
Aku pun ajak lah dia naik kereta aku. Aku pun bergerak lah ke Plaza Tol Air Hitam. Setibanya aku di sana, aku pun bertanya kepada kawan aku ni, "eh, gua dah mula ngantuk ni. Boleh tak lu drive sampai K.L?". Dengan yakin, dia berkata "gua tak pandai bawak keretalah Pulut". Dengan secara tiba-tiba otak aku menjadi buntu untuk seketika. Lalu aku pun pandu kereta buruk aku tuh sehinggalah sampai ke destinasi yang di tuju sambil saling memaki antara satu sama lain.

Sebagai pengajaran:

1) Kepada mereka merasakan diri mereka sudah tua tu, cepat-cepatlah belajar memandu kereta dan menduduki ujian bagi mendapatkan lesen memandu.
2) Ubat untuk menhilang kan ngantuk ialah; sekiranya kamu memandu bersama teman wanita ataupun kawan anda ialah dengan memaki mereka sehingga mereka tertidur! Ini kerana, hal ini telah terbukti dengan hasil pemakian aku terhadap Cina Boncit memang menghilangkan ngantuk! Percayalah!

*kepada sesiapa yang terasa jangan lah ambil hati kerana aku tetap menyangi mu!!

2 comments:

timmy said...

gua sedar!
gua kacak!

gua japanese la bangang!

akuxbiadab said...

bodo siak timmy...bapak teruk...bastet